dijous, 11 de juliol del 2013

Sense pla / Sin plan



SENSE PLA

Com diu la meva amiga @magielapelos, el nostre estimat Saül Craviotto guanya medalles i tothom es vol fer una foto amb ell, sobretot les noies però això és una altra història. Ara, això sí, quan toca pagar-li el que s'ha guanyat com a medallista olímpic, a Pequín i Londres, i com a home que dedica la major part de les hores a entrenar, tothom mira a un altre costat. No hi ha dret i és molt injust!!


És dels millors en el seu esport,el piragüisme, un esport dels anomenats minoritaris però que a Lleida tenen una gran tradició i ens han donat molts i molts èxits. Primer va haver de marxar de la ciutat per poder entrenar amb garanties, ciutat a la que torna sempre que pot i té uns dies lliures i que ara li reconeix la feina feta posant el seu nom al Centre de Piragüisme que està construint al barri de Pardinyes. Després va haver de marxar d'un club per fitxar per un altre, el Club Deportivo Canal, que li donava més serveis i millors condicions. 

Ara, onze mesos després de guanyar la seva segona medalla olímpica, la plata a Londres, ha hagut de prescindir del fisioterapeuta, tot i les hores que s'entrena al dia, perquè fa set mesos, segons ha reconegut ell mateix, que no cobra ni un euro del pla ADO. Un pla que ha de servir per ajudar als esportistes d'elit a dedicar-se a això que saben fer, entrenar i guanyar. O sigui, està sense pla i això ens hauria de fer reflexionar.

No és que ell no tingui un pla, sí que el té...participar al Mundial de l'agost i arribar als Jocs Olímpics del Brasil del 2016. Tot això després de tornar amb dues medalles dels Jocs del Mediterrani a Turquia fa només unes setmanes. El que no té són els diners del pla ADO i la situació no es pot allargar gaire perquè, de moment va tirant perquè diu que està motivat i té la seva altra feina, la de policia, però... 

Espero que no ho faci però si un dia convoca roda de premsa i diu que plega, que no pot més, llavors ens haurem de preguntar perquè ho fa. Si ho fa perquè està cansat d'entrenar o perquè està cansat de lluitar contra els factors externs

Esperem que la situació s'arregli i, de moment, també esperarem que pugui incrementar el número de medalles al seu palmarès. Ho haurà aconseguit amb el seu esforç i lluitant dins i fora l'aigua.







SIN PLAN

Mi amiga @magielapelos escribía el otro día una verdad como un templo. Nuestro querido Saül Craviotto gana medallas y todo el mundo quiere fotografiarse con él, sobre todo las chicas pero esa es otra historia y esta es una opinión personal... Ahora, eso sí, cuando toca pagarle lo que se ha ganado como medallista olímpico y como hombre que dedica la mayor parte de las horas a entrenarse, todos miran hacia otro lado. No hay derecho y es muy injusto.


Es de los mejores en su deporte, el piragüismo, un deporte de los llamados minoritarios pero que en Lleida tiene una gran tradición y nos ha dado muchos éxitos. Primero se tuvo que ir de la ciudad para poder entrenar con garantías, una ciudad a la que vuelve siempre que puede y tiene unos días de vacaciones y que ahora le está reconociendo el trabajo poniendo su nombre al Centro de Piragüismo que está construyendo en el barrio de Pardinyes. Después se tuvo que ir de un club para fichar por otro, el Club Deportivo Canal, que le da más servicios y mejores condiciones.

Ahora, once meses después de ganar su segunda medalla olímpica, una plata en Londres, ha tenido que prescindir del fisioterapeuta, a pesar de las horas que entrena durante el día. Y lo ha hecho porque hace siete meses que no cobra ni un euro del plan ADO, según ha reconocido él mismo. Un plan que tendría que servir para ayudar a los deportistas de élite a dedicarse a lo que saben hacer, entrenar y ganar. O sea, está sin plan y eso nos tendría que hacer reflexionar a todos.

No es que él no tenga un plan, sí que lo tiene... participar en el Mundial de agosto y llegar a disputar los Juegos Olímpicos de Brasil en el 2016, serían sus terceros. Todo esto después de volver de los Juegos del Mediterráneo en Turquía hace unas semanas con dos medallas. Lo que no tiene es el dinero del famoso plan ADO y la situación no se puede alargar mucho porque de momento va tirando, dice que está muy motivado, y tiene la otra faena, la de Policía Nacional, pero...

Espero que no lo haga pero si un día convoca rueda de prensa y dice que lo deja, que no puede más, nos tendremos que preguntar porque lo hace. Si lo hace porque está cansado de entrenar o porque está cansado de luchar contra los factores externos.

Esperemos que la situación se arregle y, de momento, también esperamos que pueda incrementar el número de medallas y de triunfos. Lo habrá conseguido con su esfuerzo y luchando, dentro y fuera del agua.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada