dilluns, 21 de març del 2016

Ja tornen a rodar les motos / Ya vuelven a rodar las motos


He de reconèixer que ja tenia ganes de tornar a veure les motos rodar. I la veritat és que l'inici del Mundial m'ha agradat i molt. Veure els Màrquez, Rossi, Lorenzo, Pedrosa, les Ducati com a míssils... és tot un goig. Em pensava, no obstant, que les guerres de l'últim tram de la temporada passada s'haurien oblidat.... però no. Sabeu que us dic? Doncs que millor, que així serà tot més emocionant!! Això sí, si us plau una mica de seny i que ningú es faci mal.

Tengo que reconocer que ya tenía ganas de volver a ver rodar las motos. Y la verdad es que el inicio del Mundial me ha gustado, y mucho. Ver a los Màrquez, Rossi, Lorenzo, Pedrosa, las Ducati como missiles.... es un placer. Me pensaba, no obstante, que las guerras del último tramo de la temporada pasada se habrían dejado atrás... pero no. ¿Y sabeis que os digo? Que mejor, que así será más emocionante. Eso sí, por favor, un poco de cabeza y que nadie se haga daño.






I és que, són massa mesos sense motos, sense aquesta emoció ara que hi ha un grup de pilots que tots poden optar a guanyar. Marc Màrquez em va sorprendre per a bé, veient com havia anat la pretemporada em pensava que li costaria una mica més estar davant, però no. Una vegada més ha demostrat que lo seu és superar adversitats. I ja ens va regalar el primer avançament a Valentino Rossi passades unes poques voltes. Aquest duel promet perquè, a més, tot i que al final ho va intentar amb Dovizioso, també el vaig veure molt centrat, com pensant: "tal i com han anat les coses, un tercer lloc és bó". De fet, al final de la cursa ell mateix ho va dir.

De Lorenzo també m'esperava això. Està fort i la moto li va molt bé. A més, van encertar de ple els canvis que van fer quan ja estaven tots preparats a la graella. No van voler dir què feien però, els hi va anar bé, molt bé. No enganyaré a ningú si dic que no em van sorprendre les seves provocacions, però que sempre tinc l'esperança que un dia les deixarà enrera. Perquè no es limita a celebrar la victòria i deixa els encàrrecs a d'altres pilots?

Les Ducati sí que em van sorprendre. Mare meva, a la recta anaven com a míssils però és que, a més, també han millorat en d'altres trams. El problema que li vec jo a aquesta marca està als pilots. Són dos nois, per mi, massa cabra boja. De fet, mentre estaven lluitant entre ells, jo li deia al meu germà: "un dels dos, o els dos se'n van al terra". Si aconsegueixen una regularitat tindran molt a dir, si no aconsegueixen tranquil.litzar als pilots, no tindran res a fer.

I Rossi i Pedrosa? Doncs la veritat és que del primer m'esperava més. Ho reconec sempre m'ha agradat i sóc de les que vol que guanyi el seu desè Mundial. El problema que li vec és que aquesta pressió ja li està pesant massa. Està bloquejat i la seva frustració la paga amb els altres. No crec que sigui el camí perquè hauria de ser conscient que no ha de demostrar res a ningú. I de Pedrosa, doncs el de sempre. Al final de la temporada passada va estar molt i molt bé però crec que li falta alguna cosa, un puntet de mala llet i d'ambició.

En fi, que ja els tenim a tots aquí per alegrar-nos els diumenge i per fer-nos pujar l'adrenalina des del sofà de casa. Ben retornats!!!

_________________________________________________


Y es que es demasiado tiempo sin motos, sin esta emoción ahora que hay un grupo de pilotos que puede optar a ganar. Marc Màrquez me sorprendió para bien. Viendo como había hido la pretemporada me pensaba que le costaría un poco más estar delante, pero no. Una vez más ha demostrado que lo suyo es superar adversidades. Y ya nos regaló un adelantamiento a Rossi pasadas unas pocas vueltas. Este duelo promete porque, además, a pesar de que al final lo intentó con Dovizioso, también lo vi muy centrado, como pensando: "Cómo han ido las cosas, la tercera posición es buena". Bien, de hecho al final de la carrera el mismo lo dijo.

De Lorenzo también me esperaba lo que pasó. Está fuerte y la moto le va muy bien. Además, acertaron con los cambios que le hicieron cuando ya estaban todos en parrilla de salida. No quisieron decir qué hicieron pero acertaron, vaya si acertaron. No engañaré a nadie si digo que no me sorprendieron sus provocaciones, pero siempre tengo la esperanza de que algún día las dejará atrás. ¿Por qué no se dedica a celebrar la victoria y se deja de recaditos para otros pilotos?

Las Ducati me sorprendieron. Madre mía, en la recta iban como misiles pero además, este año también han mejorado en el resto del circuito. Al menos eso se vió en Qatar. El problema que les veo yo son los pilotos. Son dos chicos, para mí, demasiado acelerados, "cabras locas" como diría mi madre. De hecho, mientras estaban luchando entre ellos, le dije a mi hermano: "uno de los dos, o los dos se van al suelo". Si consiguen una cierta regularidad tendrán alguna cosa a hacer, si no consiguen tranquilizar a sus pilotos no creo que cuenten. 

¿Y Rossi y Pedrosa? Pues la verdad es que del primero me esperaba más. Lo reconozco, siempre me ha gustado y soy de las que quiere que gane el décimo Mundial. El problema que le veo es que le está afectando esta presión. Está bloqueado y su fustracióon la paga con los otros. No creo que sea el camino porque tendría que ser consciente de que no ha de demostrarlo nada a nadie. Y de Pedrosa, pues lo de siempre. Al final de la temporada pasada estuvo muy bien pero creo que le falta alguna cosa, un punto de mala leche y también de ambición. 

En fin, que ya los tenemos a todos aquí para alegrarnos los domingos y para hacernos subir la adrenalina desde el sofá de casa. ¡¡Bien retornados!!










(Les fotos són del compte de twitter personal de @marcmarquez93)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada