dijous, 22 de maig del 2014

Tots al Camp d'Esports? / ¿Todos al Camp d'Esports?



Tot sembla indicar que el Camp d'Esports presentarà una excel.lent entrada dissabte davant el Toledo. Dimecres ja s'havien venut més de 4.000 entrades. L'ocasió s'ho val: un partit a cara o creu, a vida o mort. Passar l'eliminatòria significa seguir endavant amb el somni de l'ascens a la Segona A, no passar, vol dir oblidar el món de la pilota i els onze jugadors per equip fins el juliol. Aquest cap de setmana a Lleida es parlarà de caragols, de xarangues i de futbol, i no perquè a Lisboa s'enfrontin Madrid i Atlético, Cibeles i Neptuno, no... El futbol a Lleida, i salvant les distàncies, es centrarà en dos equips de Segona B que volen contiunuar somiant amb la Segona A.

Todo parece indicar que el Camp d'Esports presentará una excelente entrada el sábado ante el Toledo. El miércoles ya se habían vendido más de 4.000 entradas, muy buena cifra. La ocasión lo vale, y mucho: un partido a cara o cruz, a vida o muerte. Pasar la eliminatoria significa seguir adelante con el sueño del ascenso a Segunda A, no pasar, quiere decir olvidar el mundo de la pelota y los once jugadores hasta el mes de julio. Este fin de semana, en Lleida, se hablará de caracoles, charangas y de fútbol, y no porque en Lisboa se enfrenten Madrid y Atlético, Cibeles y Neptuno, no... El fútbol en Lleida, y salvando las distancias, se centrará en dos equipos de Segunda B que quieren continuar soñando con la categoría de Plata.



Tornem a les entrades. A manca d'un parell de dies, més de 4.000 entrades venudes dimecres és tot un èxit. Hi ha ganes de futbol? Hi ha il.lusió? La resposta, sembla evident que és un sí, i bastant rotund. L'equip se la juga i l'afició respón... Fins aquí tot clar. Però això em fa preguntar-me una cosa: on ha estat tota aquesta gent durant la temporada? Al Camp d'Esports, segur que no... L'equip no ha fet una temporada dolenta, els jugadors ho han donat tot i, tot i que hi ha hagut entrades bones, en moltes ocasions no s'ha arribat ni a la meitat. Tothom treballava els dies de partit? Els hi ha estat impossible venir?

Me'n alegro, i molt, que la gent respongui, però no ho entenc gaire. Si hi ha ganes de fútbol, com és que la gent no va al camp a animar durant la temporada i només s'apunten al play-off, quant a més, tothom paga? I que consti que no critico el fet que tothom pagui, ho trobo bé, i més perquè el club s'ha esforçat en donar facilitats i en posar uns preus totalment competitius. Evidentment que tothom pot fer el que vulgui, jo ara estic fent una mica d'advocat del diable. Sóc optimista però crec, com ja vaig dir la temporada passada durant el play-off, que a Lleida el públic és volàtil, molt volàtil, i com es diu en castellà: una mica chaquetero. S'apunten al carro guanyador.

Tot i això, si us plau, no us oblideu que el partit de dissabte és important, molt. Però també ho és el de diumenge a Mangraners. L'equip femení també fa el play-off d'ascens a Primera Nacional, una fita històrica  per un equip femení de futbol a Lleida. Com sempre dic, les dones al poder!!!!

___________________________________________________

Volvamos a las entradas. Cuando faltan un par de días, más de 4.000 entradas vendidas el miércoles es todo un éxito. ¿Hay ganas de fútbol? ¿Hay ilusión? La respuesta, parece claro que es un sí, y bastante rotundo. El equipo se la juega y la afición responde... Hasta aquí todo claro. Pero esto me hace preguntarme una cosa: ¿donde ha estado toda esta gente durante la temporada? En el Camp d'Esports seguro que no... El equipo ha hecho una buena temporada, los jugadores lo han dado todo y, a pesar de que ha habido entradas buenas, en muchas ocasiones no se ha llegado ni a la mitad. ¿Todo el mundo trabajaba en los días de partido? ¿Les ha sido imposible venir?

Me alegro, y mucho, que la gente responda, pero no lo entiendo mucho. Si hay ganas de fútbol, ¿cómo es que la gente no va al campo a animar durante la temporada y se apuntan sólo en el play-off cuando, además, todo el mundo paga? Y que conste que no critico el hecho de que todo el mundo pague, lo encuentro bien, y más porque el club se ha esforzado en dar facilidades y en poner precios competitivos. Evidentemente que todo el mundo puede hacer lo que quiera, yo ahora hago un poco de abogado del diablo. Soy optimista pero creo, como ya dije la pasada temporada durante el play-off, que en Lleida el público es volátil, muy volátil, y como se dice en castellano: un poco chaquetero. Se apuntan al carro ganador.

A pesar de eso, por favor, no os olvidéis que el partido del sábado es importante, mucho. Pero también lo es el del domingo en Mangraners. El equipo femenino también hace el play-off de ascenso, en su caso a Primera Nacional, un hecho histórico para un equipo femenino de fútbol en Lleida. Como siempre digo, las mujeres al poder!!!!

(Les fotos són del twitter oficial del Lleida Esportiu)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada