diumenge, 14 d’agost del 2016

Les dones a Rio / Las mujeres en Rio



Tres dones, Mireia Belmonte, Maialen Chourraut i LydiaValentín, han donat les tres primeres medalles a la delegació espanyola als Jocs Olímpics de Rio. Una dona, la judoka Majlida Kelmendi, ha aconseguit també la primera medalla olímpica, en el seu cas de la història del Kosovo. Moltes són les atletes femenines que estan fent un paper brillant al Brasil... Les seves actuacions es tracten igual que la dels homes?

Tres mujeres, Mireia Belmonte, Maialen Chourraut y LydiaValentín, han dado las tres primeras medallas a la delegación española en los Juegos Olímpicos de Rio. Una mujer, la judoka Majlida Kelmendi, ha conseguido también la primera medalla olímpica, en su caso de la historia de un país: Kosovo. Muchas son las atletas femeninas que estan haciendo un papel brillante en Brasil... ¿Sus actuaciones se tratan igual que las de los hombres?




Llegia l'altre dia que un estudi de Cambridge demostra a través de 160 milions de paraules que el masclisme guanya a l'hora de parlar dels triomfs de les dones en aquests jocs, i en general, en l'esport. Així, d'una dona es pot comentar l'aparença, el banyador, la llargada dels pantalons... Situació que no passa amb l'esport masculí. Igualment, els homes que guanyen són considerats campions, elles són princeses o reines.

Més detalls: una campiona olímpica és noia, mare, casada.... De seguida es busca enfocar o parlar del seu marit o entrenador a la grada, entrenador i marit en el cas de la nedadora Katinka Hosszu,  i Michael Phelps és, per la seva banda d'un altre planeta, tot i que en el seu cas, també s'ha parlat de la seva vida personal.

Més coses de l'estudi de Cambridge: les dones, quan guanyen, competeixen i s'esforcen, mentre que els homes guanyen i dominen, res més.

Per millorar la situació, fins i tot s'ha fet una campanya, #womenInRio2016, que té per objectiu fer més visible l'esport femení. A més, el diari britànic The Guardian va publicar a través de la seva periodista Lindy West una sèrie de consells sobre com parlar amb propietat i quines paraules utilitzar...


Dit això, ... com m'agraden els Jocs Olímpics!!!

____________________________________________


Leía el otro día que un estudio de  Cambridge demostraba a través de 160 millones de palabras que el machismo gana a la hora de hablar de los triunfos de las mujeres en estos juegos, y en el deporte en general. Así, de una mujer se puede comentar el aspecto, el bañador, si lleva pantalones más largos o menos... Una situación que no pasa con el deporte masculino. Igualmente, los hombres que ganan son considerados campeones, ellas son princesas o reinas.

Más detalles: una campeona olímpica es chica, madre, casada... En seguida se busca hablar del marido o entrenador y enfocarlo si está en la grada, entrenador y marido a la vez en el caso de la nadadora  Katinka Hosszu y Michael Phelps es, por su parte, de otro planeta, a pesar de que en este caso, sí que se ha hablado de su vida personal

Más cosas del estudio de Cambridge: las mujeres, cuando ganan, compiten y se esfuerzan, mientras que los hombres ganan y dominan, nada más.

Para mejorar la situación, incluso se ha hecho una campanya #WomenInRio2016, que tiene como objetivo hacer más visible el deporte femenino. Además, el diario británico  The Guardian publicó a través de su periodista Lindy West una serie de consejos sobre como hablar con propiedad y qué palabras utilizar.

Dicho todo esto, ¡¡¡ Cómo me gustan los juegos olímpicos!!!!



(La foto és de Marca.com)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada