dimecres, 20 d’abril del 2016

Temps de reflexió / Tiempo de reflexión


No és casualitat la foto. És una foto del final de l'últim partit, de moment, del Força Lleida a la lliga LEB Or. Un enfrontament jugat a La Coruña i que va acabar amb derrota dels lleidatans i, per tant, descens de l'equip a la LEB Plata. Aquesta és la part de la història que sabem fins ara. El que vindrà no ho sabem, és temps de reflexió i de prendre decisions.

No es casualidad la foto. Es una foto del final de último partido, de momento, del Força Lleida en la liga LEB Oro. Un enfrentamiento jugado en La Coruña i que acabó con derrota de los leridanos y, por tanto, el descenso del equipo a la LEB Plata. Esta es la parte de la historia que sabemos hasta ahora. Lo que vendrá no lo sabemos, es tiempo de reflexión y de tomar decisiones.



Si dic la veritat, una vegada acabada la lliga em quedo amb la sensació que l'equip no era tant dolent com per baixar. I que consti que parlo des de la meva visió de periodista que sap de tot i no sap de res. Als partits que he vist al Barris Nord hi ha hagut de tot, moments bons i dolents, anar guanyant de més de deu i acabar perdent...  Han fet sessions de coaching i el psicòleg ha arribat al Barris Nord. I si en alguna cosa estic d'acord amb l'entrenador, Joaquín Prado, és que no se li pot retreure res als jugadors, almenys el que jo he vist.

Deia avui Prado, després de demanar disculpes a tothom i de donar les gràcies a l'afició, la directiva, la premsa..., que encara no s'ha plantejat el seu futur i s'afirmava com a màxim culpable de la desfeta. Igualment, reconeixia errors esportius i que hi ha hagut un conjunt de circumstàncies que s'han ajuntat, però no anava més enllà per no semblar "que m'estiic excusant". 

Té raó, crec que hi ha hagut moltes coses a tenir en compte: jugadors que no s'han acabat d'adaptar, jugadors que han jugat bona part de la temporada lesionats... Ha dit el tècnic: "ens ha faltat química a la pista, no l'hem sapigut trobar". Ni la regularitat, afegiria jo. Tot i això, l'equip ha tingut opcions fins al final (reconec que pensava que el Força Lleida guanyaria, no que es donaria la situació inversa) i ara tocar pensar en el futur. Un futur incert perquè no se sap res de la lliga de l'any vinent, si s'ampliarà, o no. El que és segur és que l'equip està descendit esportivament i que ara l'única opció de salvació és als despatxos.

També se sap que en els següents dies, quan tothom hagi reflexionat, s'hauran de prendre decisions. Avui Prado, acompanyat per tot el cos tècnic i alguns dels jugadors, una dada que a mi em sembla molt explicativa de com treballa i com controla el vestidor, s'ha posat a disposició del que decideixi el club, com de fet ja ha fet durant la temporada en un parell d'ocasions.

Dimecres vinent tindrem un altre capítol perquè parlarà el president, Fèlix González. Serà l'últim?

______________________________________

Si digo la verdad, una vez acabada la liga, me quedo con la sensación de que el equipo no era tan malo como para bajar. Y que conste que hablo desde mi visión de periodista que sabe de todo y no sabe de nada. En los partidos que he visto en el Barris Nord ha habido de todo, momentos buenos y malos, ir ganando de más de diez y acabar perdiendo... Han hecho sesiones de coaching y el psicólogo ha llegado al Barris Nord. Y si en alguna cosa estoy de acuerdo con Joaquin Prado es que a los jugadores no se les puede decir nada, al menos en lo que yo he visto. 

Decía hoy Joaquín Prado, después de pedir disculpas a todo el mundo y de dar las gracias a la afición, a la directiva, a la prensa... que aún no se ha planteado su futuro y se ha afirmado como el máximo responsable del descenso. Igualmente reconocía errores deportivos y que ha habido un conjunto de circunstancias que se han juntado, pero no ha querido ir más allá por no parecer "que me estoy excusando".

Tiene razón, creo que ha habido muchas cosas que se tienen que tener en cuenta: jugadores que no se han acabado de adaptar, otros que han jugado buena parte de la temporada lesionados, otros con problemas personales graves... Ha dicho Prado: "nos ha faltado química en la pista, no la hemos sabido encontrar". Ni la regularidad, añadiría yo. A pesar de todo, el equipo ha tenido opciones hasta el final (reconozco que me pensava que el Força Lleida ganaría ese último partido, no que se donaría la situación contraria) y ahora toca pensar en el futuro. Un futuro incierto porque no se sabe nada de la liga del año que viene, si se ampliará o no. Lo que sí es seguro es que el equipo está descendido deportivamente y que ahora la única opción de salvación pasa por los despachos.

También se sabe que en los próximos días, cuando todo el mundo haya reflexionado, se tendrán que tomar decisiones. Hoy Prado, acompañado por todo el cuerpo técnico y alguno de los jugadores, un dato que demuestra como trabaja y como controla el vestuario, se ha puesto a disposición de lo que decida el club, como ya ha hecho durante la temporada en un par de ocasiones. 

El miércoles que viene tendremos otro capítulo porque hablará el presidente, Fèlix Gonzalez. ¿Será el último?



(La imatge és del compte de twitter oficial del Bàsquet Corunya)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada