diumenge, 9 de novembre del 2014

Viure a l'ombra / Vivir a la sombra


No ha de ser fàcil ser el germà petit d'un autèntic crack i més dificil encara si fas el mateix que ell. Mare meva, a Cervera encara deuen estar de festa i bojos preparant la doble festassa de dissabte vinent en honor a dos descarats Campions del Món. Viure a l'ombra de Marc Màrquez i, poc a poc i en silenci, anar fent la seva, és el que ha fet el germà petit. Si ets bó i acceptes consells del teu germà gran, el millor pilot de l'actualitat, pot comportar això, un altre Mundial per la casa. Fa alguns anys, algú em va dir que l'Àlex era tant bo com el Marc i que també se'n parlaria...

No ha de ser fácil ser el hermano pequeño de un auténtico crack y más difícil aún si haces lo mismo. Madre mía, en Cervera aún deben estar de fiesta y locos preparando la doble celebración del sábado que viene en honor a dos descarados Campeones del Mundo. Vivir a la sombre de Marc Màrquez y, poco a poco y en silencio, ir haciendo lo que debes es lo que ha hecho el hermano pequeño. Si eres bueno y aceptas consejos de tu hermano mayor y el mejor piloto en la actualidad puede suponer eso: otro Mundial para la familia. Hace algunos años, alguien me dijo que Àlex Màrquez era tan bueno como su hermano y que daría que hablar...





I, amb els anys, he après a fer cas als que en saben i, en cap moment, he posat en dubte aquelles paraules. És més, els que em coneixen m'han sentit dir-ho alguna vegada: "a mi em van dir que l'Àlex és igual de bo que el Marc i se'n parlarà". De fet, ara fa un any més o menys, el mateix Marc recordava a la roda de premsa de Cervera que el seu germà té un títol que ell no té, el de Campió d'Espanya. Això ja no li treu ningú i serveix d'exemple del que em van dir. A més, diuen que els germans petits són més espavilats que els grans, no?

El que sí que està clar és que el "petit" com ells li diuen, ha sabut estar i ha sabut jugar el seu rol. A València tenia més números que Miller per guanyar, com ens ha recordat l'australià a Marco Melandri, eh??, però havia de jugar bé les seves cartes... Només en un parell d'ocasions he tingut por, he pensat que entraria al drap i que tot s'acabaria... després he vist que no, que feia la seva i que, a més, Rins l'ajudava. Ben fet!! Ha demostrat ser intel.ligent i tenir paciència. 

I, tot i que és dificil viure a l'ombra, el seu germà ha estat dels primers en penjar fotos i felicitacions, demostrant, una vegada més, que són un i que en aquesta familia les batalles es juguen a la pista i contra altres pilots. El mateix Àlex ha reconegut que és una mica pesat i que cotinuament li està donant consells quan s'entrenen al Circuit de Rufea o al de La Clua, on també hi van. Ells i Tito Rabat que no voldria deixar-me'l.

Pràcticament està tot dit, ara a fer els textos de pretemporada i després a descansar uns dies... Això sí, després de la festa a la seva capital.

I per cert, molt contenta també per la segona plaça al Mundial de Il Dottore...  Ens veiem a Cervera?

_________________________________________

Y con los años he aprendido a hacer caso a los que saben y, en ningún momento, he puesto en duda aquellas palabras. Es más, los que me conocen saben que las he repetido con frecuencia últimamente: "A mi me han dicho que Àlex es igual de bueno que su hermana y que dará que hablar". De hecho, el mismo Marc recordaba ahora hace un año más o menos en Cervera que su hermano pequeño tiene un título que él no tiene, el de Campeón de España. Eso ya no se lo quita nadie y sirve de ejemplo de lo que me dijeron. Además, dicen que los hermanos pequeños son más espabilados que los grandes, ¿no?

Lo que sí está claro es que el "petit", como ellos le llaman, ha sabido estar y jugar su rol. En Valencia tenía más números que Miller de ganar, ¿cómo nos ha recordado el australiano a Marco Melandri, eh? pero ha jugado bien sus cartas... Sólo en un par de ocasiones he tenido miedo y he pensado que caería en la trampa y que todo se acabaría... pero después he visto que no, que iba a la suya y que, además, Rins lo ayudaba. ¡Bien hecho!, ha demostrado ser inteligente y tener paciencia. Y es que hasta el mismo Valentino Rossi lo decía antes de la salida: "el secreto está en que no se meta en líos".

Y a pesar de que es dificil vivir a la sombra, su hermano ha sido de los primeros en felicitarlo, en colgar fotos y felicitaciones, demostrando, una vez más, que son uno y que en esta familia las btallas se libran en la pista y contra otros pilotos. El mismo Àlex ha reconocido que es un poco pesado y que continuamente le está dando consejos cuando se entrenan en Rufea o en el Circuit de la Clua, donde también van. Ellos y Tito Rabat, que no quisiera dejármelo.  

Prácticamente esta todo dicho, ahora a hacer los textos de pretemporada y después a descansar... eso sí, después de la fiesta en Cervera.

Y por cierto, muy contenta también por la segunda plaza del Mundial de Il Dottore, ¿nos vemos en Cervera?






L



Les fotos són dels twitters oficials de Box Repsol, Àlex i Marc Màrquez i Tito Rabat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada