dimecres, 3 de juny del 2015

Polítiques de comunicació / Políticas de comunicación


Vagi per endavant que cadascú a casa seva fa el que vol i vagi per endavant també que d'opinions i punts de vista n'hi ha com els colors, de tota manera i per a tots els gustos. Dit això, parlem de les polítiques de comunicació. Què són? Doncs la manera que tenen les firmes, entitats i empreses d'arribar a l'opinió pública, de que la gent les conegui.

Digo de antemano que cada uno en su casa hace el que quiere y, vaya de antemano también que opiniones y puntos de vista los hay como los colores, de todas las maneras y para todos los gustos. Dicho eso, hablemos de las políticas de comunicación ¿qué son? Pues la manera que tienen las firmas, empresas y entidades de darse a conocer, de llegar a la opinión pública.



Les polítiques de comunicació han de servir per arribar al major número de persones i, per això he de dir, i és una opinió personal, que no estic d'acord en la manera de fer que ha tingut el Lleida Esportiu des que va acabar la temporada fins ara. La temporada no va acabar bé, amb la no classificació de l'equip per al play-off, però això no justifica, segons el meu parer, tot el que ha vingut després. No posaré adjectius, cadascú que triï el que vulgui i que decideixi com es troba, però sí que no me'n puc estar de dir que, com a periodista i seguidora del Lleida estic enfadada.

Estic enfadada perquè des que va acabar la temporada, des del club s'ha trigat en donar explicacions tot i que els diferents mitjans de comunicació les demanaven i, no només això, si no que cada cert temps ens hem despertat amb entregues per fascicles d'entrevistes concedides a un sol mitjà de comunicació de la ciutat. No crec que sigui una bona política de comunicació tot i que, insisteixo, cadascú a casa seva, fa el que vol. Igualment, jo tinc dret a dir què penso i que, com a professional m'he sentit ningunejada... volia explicar unes coses i uns sentiments i sensacions que no m'han deixat explicar.

Evidentment, com jo, molts dels meus companys s'han enfadat, de tal manera que, uns quants han pres la determinació de plantar la roda de premsa del director esportiu i de l'entrenador, Imanol Idiakez. No és la decisió que jo he pres tot i , insisteixo, estar enfadada com tots ells. En el meu cas ha prevalgut el dret a la informació al meu orgull. El fet de pensar que si plantava la roda de premsa els oients dels mitjans pels que treballo no rebrien a temps la informació, i el fet de pensar que ells no en tenen la culpa dels nostres problemes amb el club. Ha estat la meva decisió i espero que la gent l'accepti i la respecti.

I insisteixo, no m'ha agradat què ha fet el Lleida Esportiu en aquestes dues setmanes després del partit contra el Cornellà. Com deia al principi, d'opinions i punts de vista, com els colors, a patades.

Ah, i no, no escric això amb nocturnitat i alevosia. Ho faig en aquestes hores perquè és ara quan he arribat a casa i quan tinc temps.

___________________________________

Las políticas de comunicación tienen que servir para llegar al mayor número de personas y, por eso tengo que decir, y es una opinión personal, que no estoy de acuerdo en la manera cómo ha llevado la comunicación el Lleida Esportiu desde que se acabó la temporada hasta ahora. El año no acabó bien, con la no clasificación del equipo para el play-off, pero eso no justifica, según mi opinión, todo lo que ha venido después. No pondré adjetivos, que cada uno escoga el que más le guste y decida cómo se encuentra y cómo lo califica, pero sí que no puedo evitar, como periodista y seguidora del Lleida, estar enfadada.

Estoy enfadada porque desde que se acabó la temporada, desde el club se ha tardado en dar explicaciones a pesar de que los diferentes medios de comunicación las pedíamos y, no sólo eso, sino que cada cierto tiempo nos hemos despertado con entregas por fascículos de entrevistas concedidas a un medio de comunicación de la ciudad. No creo que sea una buena política de comunicación a pesar de que, insisto, cada uno en su casa hace lo que quiere. Igualmente yo tengo el derecho a decir lo que pienso y, como profesional, me he sentido ninguneada e ignorada... quería explicar cosas y sentimientos que no me han dejado explicar.

Evidentemente, como yo, muchos de mis compañeros se han enfadado y, unos cuantos, han tomado la determinación de plantar la rueda de prensa del director deportivo y del entrenador, Imanol Idiakez. No es esta la decisión que he tomado yo e, insisto, a pesar de estar enfadada como todos ellos. En mi caso, ha prevalecido el derecho a la información que mi orgullo. El hecho de pensar que si plantaba la rueda de prensa los oyentes de los medios para los que trabajo no tendrían esa información y el hecho de pensar que ellos no tienen la culpa de nuestros problemas con el club. Ha sido mi decisión y espero que se acepte y se respete.

E insisto, no me ha gustado qué ha hecho el Lleida Esportiu en estas dos semanas después de la derrota contra el Cornellà. Como decía al principio, opinies y puntos de vista los hay como los colores, para todos los gustos.

Ah, y no, no escribo esto con nocturnidad y alevosia. Lo escribo a estas horas porque es cuando he llegado a casa y cuando tengo tiempo.


(Les fotos són del Lleida Esportiu)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada